چين و چروك پوست

همه چيز در رابطه با لوازم ارايشي

چين و چروك پوست

۷۶ بازديد


تا برهه زماني ها تامل ميكردم صرفا روش دوري از چين و چروك پوست، به كارگيري از مرطوب كننده ها و كرم هاي متعدد ميباشد تا آنكه مطلبي باورنكردني خواندنم. چنانچه شما هم مثل اينجانب فكر مي‌كنيد، اين مقاله را تا پايان بخوانيد. حتما بعداز تلاوت اين متن، تلاش خواهيد كرد بعضي عادت هايتان را تغيير و تحول دهيد و آنها‌را با عادت هاي مطلوب خيس جايگزين نمائيد.
1 – خواب خوب

 بهترين كرم دور چشم
ما در شبانه روز 8 ساعت مي خوابيم، يعني يك سوم قدمت خويش را در خواب هستيم. هر شخص 60 ساله، حدود 20 سال از عمرش را در خواب بوده و اين طبيعي ميباشد كه خواب سبب ساز بروز چروك هايي روي رخ شود كه به مرور عصر به ياد ماندني مي گردند. طبق پژوهش ها آكادمي پوست ايالات متحده، خوابيدن به بعضي جهات در حين شب مي‌تواند سبب ساز بروز چروك هايي روي پوست شود به عنوان مثال خوابيدن به پهلو احتمال بروز  چروك روي سيرتكامل و زنخدان را ارتقاء مي‌دهد و خوابيدن به شكم منجر چروكيده شدن پيشاني مي‌شود.
پيشگيري از بروز اين چروك ها بسيار شل خيس از، ازبين بردن آنهاست. به گفته دانشمندان، شايسته ترين حالت خواب كه در آن به پوست آسيبي نميرسد، خوابيدن روي كمر يا اين كه طاق گشوده ميباشد. زنان چيني مدتها پيش به‌اين مساله پي برده اند و از بالشك هاي منحصربه‌فرد براي خواب استعمال مي نمايند.
تلاش نماييد شما نيز روش خوابيدنتان را عوض نمائيد. در حالتي‌كه عادت به طاقباز خوابيدن نداريد، مي‌توانيد بالشتكي تحت زانوهايتان قرار دهيد، بدين ترتيب خواب ريلكس تري خواهيد داشت و به پهلو برنمي شويد ولي در صورتي‌كه به هر حالا نمي توانيد در اين صورت بخوابيد، از بالشي قابل انعطاف؛ وسيع با پارچه اي لطيف امداد بگيريد. پارچه هاي ابريشمي بهتر از كتان مي باشند و جلوي چروك پوست را ميگيرند. بعضا از بالش هاي پزشكي نيز به طوري پباده سازي گرديده اند كه از فيس و بافت هاي پوستي در قبال سايش مراقبت مي نمايند. انواعي از بالش از فرآورده ميكروفيبرهاي مسي نيز محرك ايجاد كلانژن در حين شب مي‌باشند و خير فقط مي‌توانند بازدارنده بروز چروك شوند، بلكه به رفع آن‌ها ياري مي‌نمايند. در زمان شب پوست، خويش را احيا ميكند پس بهتر ميباشد خير صرفا به تفكر صورت خوابيدن بلكه به تاءمل خواب كافي نيز باشيم چون در زيبايي تازگي پوست مفيد ميباشد.


2 – كاكائو
نتيجه ها تحقيقي كه در سال 2006 منتشر شد، نشانداد كاكائو دربردارنده بعضا فلاونول هاست كه از آن ها مي شود به «كاتچين» و «اپيكاتچين» اشاره نمود. اين فلاونول ها از پوست در قبال آفتاب مراقبت مي نمايند، محرك جريان خون مي‌باشند و پوست را با تازگي و قابل انعطاف نگه مي دارا هستند. فلاونول ها گروهي از ادغام هاي گياهي ميباشند كه در چاي، گونه هاي ميوه ها و سبزي ها ودانه هاي كاكائو يافت مي گردند. بعضا پژوهش ها اثبات كرده اند اين ريزمغذي ها ميتوانند گردش خون و سعي رگ هاي خوني را بهبود بخشند. پژوهشگران در مطالعه تازه شواهدي يافتند كه نشان دهنده ارتقاء جريان خون در پوست زناني بود كه كاكائوي بي نياز از فلاونول نوشيدند. درين مطالعه 24 زن روزي يك استكان كاكائوي بي نياز از فلاونول يا اين كه كاكائوي دربردارنده فلاونول نادر مصرف كردند. دانشمندان ابتدا و آخر اين مطالعه، براي باز نگري ساختار پوست كمپاني كنندگان، رطوبت، جريان خون و آلرژي به اشعه فرابنفش، از تصويربرداري ظريف به كارگيري كردند. بعد از 3 ماه مصرف كاكائوي بي نياز از فلاونول، بهبود در بافت و ضخامت پوست، جريان خون و رطوبت پوست چشم شد. زخم پذيري پوست اين اشخاص در قبال پرتوهاي فرابنفش خورشيد نيز كمتر شد.
3 – ماهي
ماهي ها به خصوص ماهي هاي آب هاي سرد، ماهي سالمون و ماهي بدن بي نياز از ويتامين هاي D و E و كلسيم، روغن هاي امگا3، سلنيوم و پروتئين ميباشند. اسيدهاي چرب مو جود در ماهي خير صرفا مواد مضر را از تن به دور مي‌نمايند، بلكه مواد مفيد را به باطن تن راه و روش ميدهند، منافذ روي پوست را نادر مي‌كنند و بدين وسيله به بهبود پوست امداد مي‌نمايند، از كارداران به وجود آورنده التهاب و تورم پوست مي كاهند، جلوي بي آبي پوست را مي‌گيرند، به محافظت آب در سلول ياري مي‌نمايند و امكان ارتجاع پووست ارتقاء مي‌دهند.
4 – عينك آفتابي
پوست حريم ديده، نازك ترين و دقيق ترين نصيب پوست تن ميباشد كه مي بايست از 20سالگي به آنگاه، مراقبش باشيم تا مبتلا چين و چروك زودهنگام نشود و پيري زودرس را نصيبمان نكند. خنديدن بيش تر از حد و استعمال نكردن از كرم هاي بدور ديده و عينك، ميتوانند پروسه چروك افتادن پوست حريم پلك را تسريع نمايند و از‌آنجا‌كه ديده، اولي نقطه اي از چهره ميباشد كه از لحاظ سايرافراد به آن جلب مي‌گردد، بهتر ميباشد آنچنان از آن حفظ كنيم كه هرچه ديرتر، پيري و چين و چروك به سراغش بيايند. در حالتي‌كه خوب به چروك هاي به دور ديده اطرافيانتان اعتنا كرده باشيد، صد رد صد چشم ايد كه برخي چروك هاي به دور ديده، صحيح مشابه اثر پاي برندگان ميباشد، علت اصلي اين جور چين و چروك ها، روشنايي آفتاب ميباشد.
شما معمولا به سفارش متخصصان پوست، پيش از بيرون شدن از خانه به غير از حريم ديده ها ضدآفتاب مي زنيد، البته بهتر ميباشد همگي اشخاص، حتي كودك ها، غير از ضدآفتاب، عينك آفتابي هم بزنند. طبق پژوهش ها آكادمي پوست ايالات متحده، جنبش هاي ناخودآگاه و زياد چهره مثل انباشته كردن ديده ها، مي‌تواند منجر بروز چين و چروك پوست شود. در آفتاب شديد، شخص ناخودآگاه چشمش را توده ميكند و همين مساله سبب ساز چروك به دور ديده مي‌گردد. به كار گيري از عينك آفتابي مطلوب بازدارنده توده شدن ديده ميشود و از پوست در قبال اشعه هاي مضر آفتاب مراقبت ميكند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.